Blog Firmy NetCan.pl

Profesjonalny serwis kserokopiarek | Jak wybrać?

Jak wybrać profesjonalny serwis kserokopiarek?

W momencie zakupu kserokopiarki jesteśmy zadowoleni, że nabyliśmy sprzęt, który zdecydowanie ułatwi nam pracę, a nawet ją nam umożliwi. Jednak kserokopiarka tak jak każdy sprzęt się zużywa. Trzeba o nią regularnie dbać, po to aby posłużyła nam jak najdłużej w jak najlepszej kondycji. W tym celu zaleca się co jakiś czas, lub co określoną liczbę kopii (w zależności od modelu kserokopiarki) dokonać jej konserwacji, a więc profesjonalnego przeglądu.

 

W momencie, gdy pojawi się potrzeba konserwacji, której świadomy użytkownik dokonuje w regularny sposób po to, aby nie wygenerować większych kosztów, czy też w przypadku awarii stajemy przed zadaniem wezwania „kogoś”, kto przywróci kserokopiarkę do pełnej funkcjonalności.

 

Przyjmijmy, że w sytuacji, gdy kserokopiarka odmówiła współpracy z nami będziemy jednak szukać pomocy specjalisty. I właśnie w jaki sposób odróżnić profesjonalny serwis kserokopiarek od Pana „złotej rączki”, który ogłasza w internecie, że bardzo tanio naprawi nasz sprzęt? Jak odróżnić profesjonalny serwis od kogoś, kto przyjedzie ze śrubokrętem w ręku, „poudaje”, że naprawia nam kserokopiarkę a w dwa dni po jego wizycie objawy usterki powrócą?

 

W niniejszym tekście postaram się nieco przybliżyć kwestie, na jakie powinniśmy zwrócić uwagę przy wyborze serwisu kserokopiarek.

 

Zdecydowana większość użytkowników kserokopiarek w momencie ich awarii będzie szukała kogoś, kto ją naprawi w internecie. Co już na tym etapie powinno zwrócić naszą uwagę? Fakt czy dany „człowiek”, serwis posiada profesjonalną stronę internetową. Ktoś może pomyśleć, ale co to ma do rzeczy? Odpowiedź brzmi: więcej niż się może wydawać. Jest to pierwsze „spotkanie” potencjalnego klienta z serwisem. Już na wstępie może ona zaprosić do dalszej współpracy, bądź też do niej zniechęcić. Profesjonalny serwis kserokopiarek w sposób profesjonalny traktuje swoich potencjalnych klientów. W przejrzysty sposób udostępnia kontakt do biura, w czytelny sposób opisuje sposób funkcjonowania oraz procedurę napraw oraz certyfikacje firm produkujących kserokopiarki.

 

Kiedy już wstępnie zdecydujemy się na jedną z wielu możliwości dzwonimy do danego serwisu i opisujemy nasz problem. Już w momencie bardziej bezpośredniego kontaktu jakim jest rozmowa telefoniczna, możemy bliżej zorientować się z kim mamy do czynienia. W momencie, gdy „Pan złota rączka” zapyta co się dzieje i gdzie, oraz obieca, że podjedzie (jest to ta bardziej optymistyczna wersja, gdyż może się zdarzyć, że zażyczy sobie dostarczenia urządzenia do swojego „warsztatu”), profesjonalny serwis dokona szczegółowego wywiadu odnośnie usterki, dopyta o dotychczasowe czynności, które zostały wykonane w danej maszynie, zapisze zlecenie oraz umówi się z klientem na konkretny termin oraz przygotuje wszelkie przewidywalnie potrzebne części do usunięcia usterki.

 

Kolejny etap to moment bezpośredniego kontaktu z serwisem. Tutaj już nawet ktoś, kto kompletnie nie orientuje się w kwestiach kserokopiarek i ich napraw powinien rozpoznać z kim ma do czynienia. Profesjonalny technik serwisu nie zawita u nas w podartych czy pobrudzonych „przy pracy” spodniach ze śrubokrętem w tylnej kieszonce, tylko będzie wyglądał schludnie, pojawi się z profesjonalną walizką serwisową, w której będzie posiadał wszelkie niezbędne mu narzędzia do pracy. Na wstępie jeszcze raz dokładnie wypyta o objawy usterki oraz przystąpi do ekspertyzy urządzenia. Po wyżej wymienionej czynności poinformuje klienta o stanie urządzenia oraz kosztach naprawy. Po ich akceptacji zacznie działać dalej. Może zdarzyć się sytuacja, w której będzie musiał zabrać urządzenie do swojego serwisu w celu bardziej szczegółowej analizy czy też konieczności dłuższej naprawy, jednak po naprawie zostanie ono bezzwłocznie odwiezione do klienta. I co najważniejsze: usunie przyczynę awarii, a nie chwilowo jej skutek, który po krótkim czasie powróci.

 

Odnosząc sytuację do konserwacji kserokopiarki jeszcze łatwiej możemy odróżnić Pana, który udaje serwisanta, od prawdziwego serwisanta, który zna się na rzeczy. Pierwszy z rzeczonych „przetrze” kserokopiarkę z wierzchu, „poudaje”, że coś robi i zażąda zapłaty. Być może troszkę za dosłownie to opisuję, ale tak to niestety wygląda...Technik profesjonalnego serwisu rozkręci urządzenie, oczyści, zakonserwuje wszelkie części oraz dokona jego kalibracji. Konserwacja nie będzie trwała jak w pierwszym przypadku 15 minut, tylko od 40 do 60 minut (w zależności od rodzaju i stanu w jakim znajduje się urządzenie). Co ważne po profesjonalnej konserwacji klient dostaje gwarancję na wykonane czynności. I druga ważna kwestia: nie dajmy się zwabić trochę niższą ceną (mam na myśli „Pana złotą rączkę”). Próbując zaoszczędzić na naprawie czy przeglądzie w rzeczywistości zapłacimy jeszcze więcej, gdyż i tak będziemy musieli wezwać profesjonalny serwis kserokopiarek, który będzie musiał dokonać „poprawek” po wcześniejszym działaniu tegoż Pana.

 

Reasumując... Na co zwrócić szczególną uwagę przy wyborze serwisu? Co ma „prawdziwy” serwis czego nie ma ktoś inny? Po czym poznać rzetelny serwis kserokopiarek?

 

  1. Profesjonalne podejście do klienta poprzez dokonanie szczegółowej ekspertyzy urządzenia oraz trafne zlikwidowanie usterki.
  2. Bezpłatna ekspertyza techniczna w sytuacji naprawy urządzenia w danym serwisie.
  3. Bezpłatny dojazd do klienta (w obrębie danego obszaru).
  4. Gwarancja na wykonane czynności (zlecenie serwisowe do każdej wykonanej naprawy). Rzetelny serwis prowadzi dokładną dokumentację każdej serwisowanej przez siebie kserokopiarki.
  5. Pełne przeszkolenie z obsługi urządzenia dla osób z niego korzystających.
  6. Wszelkie poniesione koszty na daną kserokopiarkę są kosztami koniecznymi, czyli takimi, które były niezbędne do usunięcia usterki. Nie ma sytuacji, w której kupuje się części, czy też podejmuje jakieś działania na zasadzie prób i błędów. Klient płaci tylko za to, co było konieczne do „ożywienia” kserokopiarki.
  7. Szybka reakcja – bo czas to pieniądz.
  8. Profesjonalizm - kserokopiarka trafia w ręce wykwalifikowanego technika serwisu, który odbył cykl szkoleń tematycznych, który posiada specjalistyczną wiedzę w tym zakresie.
  9. Wsparcie techniczne przez cały okres użytkowania kserokopiarki.

Tak jak wyżej wspomniałam na serwisowaniu kserokopiarki NIE MOŻNA oszczędzać, gdyż...nie da się tego zrobić. Płacąc mniej za jej naprawę czy też konserwację problem za chwilę powróci, być może robiąc jeszcze większe szkody. W efekcie i tak będziemy musieli wezwać profesjonalny serwis – wiec po co tracić i czas i pieniądze? W rzeczywistości nie ma więc żadnej oszczędności, a wręcz przeciwnie, jest strata i dodatkowych pieniędzy i dodatkowego czasu.

Promocja
Canon iRC 3226i