Planując zmianę floty urządzeń do przetwarzania obrazu takich tak kserokopiarki, kopiarki, drukarki, skanery czy urządzenia wielofunkcyjne, bardzo często skupiamy się na tym, aby nowe modele miały te same funkcjonalności co poprzednie. I tak szukamy 4 osobnych urządzeń:

  • kserokopiarki, która może nam wydrukować ale i skopiować oryginał.
  • kopiarki, która wykona bardzo tanią kopię.
  • skanera, który w krótkim czasie stworzy nam elektroniczny obraz.
  • urządzenia wielofunkcyjnego, tak żeby każdy mógł wykonać kopie, wydruk. Przecież nie zawsze będziemy biec na koniec korytarza.

 

Ta sytuacja to obraz mojej codziennej pracy. Jak chciałbym Wam pomóc ? Czemu takie rozwiązanie jest niekorzystne ?

Dawniej, każde urządzenie stworzone było do wykonania swoich zadań zgodnie z nazwą: kserokopiarki tworzą kopie i wydruk, kopiarki tylko kopiują, skaner nam tylko stworzy skan itd….

Obecnie producenci urządzeń zebrali wszystkie te możliwości i stworzyli centralne urządzenie do obiegu dokumentów czyli kopiarki wielofunkcyjne.

 

Funkcje kserokopiarki schemat

 

Kopiarki wielofunkcyjne umożliwiają bardzo sprawny obieg dokumentów drukowanych, kopiowanych jak i skanowanych. Kopiarki wielofunkcyjne dzięki zaawansowanym funkcjom umożliwią wysyłanie skanów bezpośrednio na adres e-mail w formacie PDF a nawet Office Open XML PPT. Kserokopiarka jest nawet kilkukrotnie tańsza w eksploatacji niż urządzenie wielofunkcyjne. Przede wszystkim wynika to z budowy kserokopiarki.

Każdy mój klient, jak i Ty również, mówisz w tym momencie „dobrze, dobrze ale kserokopiarki są bardzo drogie a skaner, urządzenie wielofunkcyjne czy kopiarka to niewielki wydatek”. Zgodzę się oczywiście z Wami, tylko przeprowadźmy małą symulację. Cena nowej kolorowej kopiarki Canon czy kopiarki Konica Minolta ze wszystkimi opisanymi funkcjami wynosi już od 6,5 tys. złotych netto.
W umowie serwisowo – materiałowej stały koszt kopii/wydruku wynosi średnio 0,04 zł netto za dokument w czerni oraz 0,25 zł netto za dokument w kolorze.

Urządzenie wielofunkcyjne to wydatek rzędu 2 tys. złotych netto gdzie średni koszt kopii/wydruku to 0,15 zł netto dokument w czerni oraz 0,60 zł netto dokument w kolorze.

Koszt skanera i kopiarki to wydatek łącznie ok. 1,5 tys. zł netto. Według najnowszych badań kserokopiarka oraz urządzenie wielofunkcyjne, wykorzystywane jest średnio do wykonania 40 kopii dziennie przez każdego pracownika. Nasze obserwacje w pełni to potwierdzają. U wybranych parterów handlowych - firm zatrudniających do 5 pracowników, kserokopiarki wykonują średnio ok. 3 000 kopii w czerni oraz 1 000 kopii w kolorze.

Spójrzcie co się dzieje, po 3 latach eksploatacji kserokopiarki oraz pozostałych urządzeń.

W 36 miesięcy wykonaliśmy 108 000 dokumentów w czerni oraz 36 000 dokumentów w kolorze.
Na eksploatacje kserokopiarki wydaliśmy łącznie: 13 320 zł netto
Na eksploatację urządzenia wielofunkcyjnego: 37 800 zł netto !

Różnica jest prawie 3 krotna !

 Urządzenia wielofunkcyjne koszty eksploatacjiKserokopiarki koszty eksploatacji 

 

 

 

 

Urządzenia wielofunkcyjne koszty eksploatacji     Kserokopiarki koszty eksploatacji

 

 

 

 

 

Stan techniczny naszych urządzeń:

Kserokopiarka : ok 15% zużycia
Urządzenie wielofunkcyjne: ok 90% zużycia Wniosek jest bardzo prosty ! Z punktu ekonomicznego ( a to jest dla nas najważniejsze ) przeznaczmy jednorazowo większą kwotę na kserokopiarki, a potem oszczędzajmy !
Obecnie najczęściej wybieraną formą finansowania jest wynajem kserokopiarki ! Oczywiście gorąco polecam zapoznać się z ofertą na wynajem kserokopiarki w mojej firmie (kontakt ).

 

CZAT/KONTAKT

NIE ZNALAZŁEŚ
INTERESUJĄCEJ CIĘ INFORMACJI?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

TEL. 22 736-37-27

EMAIL netcan@netcan.pl